Informare privind prelucrarea datelor personale
Ultima actualizare: decembrie 2020
Angajamentul nostru:
- Să îți păstram datele cu caracter personal în siguranță.
- Să nu vindem date tale.
- Să îți oferim o modalitate prin care îți poți accesa oricînd datele.
Datele cu caracter personal și legea
1. Cine sîntem
Ori de cite ori vei colabora sau vei procura un serviciu sau un bun de la noi vei intra în relație cu organizația noastră.
Sîntem Asociația Rediu lui Tătar. Mai multe detalii despre Asociație găsești pe site.
Dacă detaliile din această informare nu te mulțumesc și vrei să afli mai multe informații te rugăm să trimiți un email la rediu.iasi@gmail.com
2. Cum te protejează legea
Datele tale cu caracter personal sînt protejate prin lege: Regulamentul European 679/2016 respectiv Legea 190/2018. Regulamentul European spune că avem voie să prelucrăm datele personale doar dacă avem un motiv real. Acest lucru înseamnă inclusiv posibilitatea de a le transmite în afara organizației noastre. Regulamentul spune că trebuie să avem cel puțin unul din următoarele motive:
- Să încheiem un contract între noi
- Să existe o obligație legală
- Să avem un interes legitim bine justificat
- Să îți protejăm interesele vitale
- Trebuie să executăm o sarcină în interes public
- Cînd ți-ai dat consimțămîntul
Cînd avem un motiv comercial (economic) să îți prelucrăm datele personale atunci se spune că există un „interes legitim„. Ori de cite ori apare un astfel de motiv, te vom informa. Trebuie să știi însă că existența interesului nostru legitim nu trebuie să fie contrară intereselor tale.
Regulamentul și alte legi/reglementări tratează anumite date cu caracter personal ca fiind „speciale„/sensibile. Se includ în această categorie informații despre originile etnice sau rasiale, credința/religie, datele despre starea de sănătate, orientarea sexuală, apartenența la un sindicat, înregistrările din cazierul judiciar.
Nu colectăm și nu prelucrăm astfel de date fără consimțămîntul tău cu excepția cazului în care legea ne permite/obligă acest lucru. Vom prelucra acest tip de informații doar dacă este necesar:
- Există un interes public major
- Trebuie să ne putem apăra interesele într-o instanță judecătorească.
În continuare îți prezentăm o listă cu modul în care folosim datele tale personale, care sînt motivele pentru care le prelucrăm, inclusiv interesele noastre.
Pentru ce îți folosim datele personale | Motivul (legalitatea) | Interesul nostru |
Pentru că ești membru al Asociației | ||
• Administrăm toate relațiile dintre tine și organizația noastră • Dezvoltăm activități de marketing • Îți comunicăm informații despre activitățile Asociației | • Consimțămînt • Interes legitim • Cerință legală | Păstrînd înregistrări actualizate, putem afla care activități vă interesează și vă putem oferi informații. • Cînd dorim să vă contactăm, vă cerem acordul. • Să fim eficienți cu privire la îndeplinirea obligațiilor noastre legale și contractuale |
Pentru că trebuie să ne administrăm modul de operare | ||
• Realizarea Registrului membrilor asociației • Livrarea produselor și serviciilor • Gestiunea încasărilor taxelor și donațiilor • Gestiunea plăților către furnizori | • Executarea contractului • Interes legitim • Cerință legală | • Să fim eficienți cu privire la îndeplinirea obligațiilor noastre legale și contractuale Să respectăm prevederile legale |
3. Categorii de date personale
Folosim diferite tipuri de date personale pe care le-am grupat pentru a fi mai ușor de umărit. Nu folosim toate aceste date din același motiv sau pentru același motiv. Pe unele le folosim pentru marketing, pe altele pentru a putea să îți livrăm bunuri sau servicii, pe altele pentru că avem o cerință legală.
Tipul Datelor personale | Descriere |
Financiare | Istoricul tranzacțiilor cu Asociația (număr de cont bancar în Extrasul de cont) |
Contact | Nume, prenume, adresă de contact, adresă de email |
Comunicări | Ce am învățat din scrisorile/emailurile/mesajele schimbate între noi |
Date deschise și înregistrări publice | Detalii existente în înregistrări publice sau date deschise pe Internet |
Consimțămînt | Orice permisiune/consimțămînt pe care il acorzi. Acesta include modul în care dorești să fii contactat, dacă dorești să primești factura în format electronic. |
4. Cum îți colectăm datele personale
Colectăm datele tale personale din sursele enumerate în continuare, dar în principal tu ești cel care ne-ai oferit datele.
Avem în vedere datele pe care ni le oferi tu în mod direct:
- Cînd semnezi Adeziunea;
- Cînd avem o convorbire telefonică sau un schimb de mesaje;
- Cînd folosești situl nostru web sau pagina de Facebook, aplicațiile noastre;
- În documente pe care ni le transmiți;
- În documente financiare (pe factură/chitanță de exemplu)
- În chestionare de feedback
5. Cît timp îți păstrăm datele
Majoritatea datelor sînt păstrate pe întreaga perioadă în care ești membru al Asociației. Există însă situații în care unele date vor fi păstrate pe perioade de timp mai mari: în situațiile definite de lege. De asemenea vom păstra datele tale pe o perioadă de 5 ani după încetarea relațiilor dintre tine și organizația noastră pentru următoarele motive:
- Realizarea de studii statistice;
- Pentru a răspunde la o cerere din partea autorităților sau pentru a demonstra în instanță o solicitare.
Este posibil să păstrăm datele pe o perioadă de 5 ani și în situațiile în care nu le putem șterge din motive tehnice. În toate aceste cazuri datele tale sînt folosite conform scopului descris anterior și ne asigurăm că sînt protejate corespunzător.
6. Dacă ești decis să nu ne oferi date
În cele mai multe cazuri colectăm datele tale personale în baza unor cerințe legale sau pentru desfășurarea contractului dintre noi. Dacă ai ales să nu ne oferi acele date ne vom afla în imposibilitatea executării contractului sau nu vom putea respecta ceea ce impune legea.
Tu ai control asupra datelor tale
7. Cum depui o plîngere
Dacă nu ești mulțumit de modul în care îți folosim datele personale ne poți contacta astfel:
- Completînd formularul de contact de pe site
- Transmițînd un email la adresa rediu.iasi@gmail.com
- De asemenea poți să te adresezi Autorității Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal completînd acest formular: https://www.dataprotection.ro/formulare/formularPlangere.do?action=view_action&newFormular=true
8. Cum îți poți retrage consimțămîntul
Îți poți retrage consimțămîntul pe care ni l-ai acordat în orice moment. Te rugăm să ne contactezi prin mijloacele descrise anterior dacă dorești acest lucru. Retragerea consimțămîntului va avea efect doar asupra datelor pe care le folosim în baza acestuia. Dacă retragerea consimțămîntului conduce la imposibilitatea livrării unor bunuri sau servicii te vom informa în acel moment.
9. Dacă datele tale nu sînt corecte, te rugăm să ne anunți
Ai dreptul să ne întrebi orice despre informațiile pe care le colectăm și prelucrăm în cazul în care nu sînt corecte. În urma solicitării tale le vom verifica și le vom corecta. Solicitarea ta poate fi făcută prin modalitățile amintite anterior. Trebuie să știi că solicitările tale pot fi monitorizate sau înregistrate.
10. Cum poți obține o copie a datelor tale
Poți să obții o copie a tuturor datelor despre tine pe care le deținem. Te rugăm să completezi formularul de pe site sau să ne scrii la adresa rediu.iasi@gmail.com
Dacă vrei să îți transferi datele
Unele date ți le putem oferi sub forma unui fișier astfel încît să le poți transfera către altă organizație. Dacă dorești acest lucru îți vom pune la dispoziție acele date într-un format ușor accesibil și reutilizabil. La cerea ta vom putea realiza noi transferul către organizația pe care ne-o indici.
11. Drepturile tale
În orice moment, ai dreptul de a te opune prelucrării datelor tale. Acest lucru se numește „dreptul la opoziție„ Ne poți cere să îți ștergem datele dacă nu mai avem nevoie de ele. Acest lucru se numește „dreptul la ștergerea datelor„. Chiar dacă există situații oficiale în care trebuie să îți păstrăm datele, te rugăm să ne spui dacă tu consideri că ar trebui să nu le mai folosim.
Uneori ne poți solicita să restricționăm utilizarea datelor tale („dreptul la restricționarea prelucrării„). Acest lucru înseamnă că ele vor fi folosite doar în anumite situații cum ar fi plîngeri sau exercitarea unor drepturi. Ne poți solicita să restricționăm prelucrarea datelor tale, dacă:
- Nu sînt corecte;
- Au fost folosite în mod ilegal dar nu dorești să le ștergem;
- Nu mai sînt relevante, dar dorești să le păstrăm în eventualitatea unei plîngeri.
Dacă restricționăm prelucrarea datelor în acest fel, nu le vom mai folosi sau nu le vom distribui în alte moduri pe perioada restricționării
Cum folosim datele
12. Către cine le transmitem
Pentru a conduce Asociația și pentru a respecta regulile care se aplică în cazul nostru, anumite date personale vor fi distribuite către alte entități/autorități publice. Nu transmitem datele tale către nici o altă entitate fără a te informa și a avea consimțămîntul tău, dacă este nevoie de acest lucru.
13. Ce publicitate primești
Nu primești mesaje electronice publicitare. Folosim datele tale (adresa de email) doar pentru a putea lua decizii cu privire la activitățile Asociației. Îți vom folosi datele personale pentru a transmite mesaje cu privire la activitățile Asociației doar dacă avem consimțămîntul tău sau un interes legitim bazat pe o relație anterioară. Ne poți contactat oricînd pentru a ne solicita să nu îți mai folosi datele în acest scop.
14. Cum folosim datele pentru a lua decizii automatizate
Nu folosim aplicații informatice pentru a lua decizii automatizate despre tine.